En professionell organisatör
hjälper dig att hitta mer utrymme, tid och energi i vardagen

Känner du igen dig i något av det här? Då ska du anlita en professionell  organisatör!

  • Dina saker har tagit över garaget, rummet, garderoben, skåpen eller lådorna och du får inte längre plats.
  • Du känner frustration över att aldrig hitta det du behöver eller att du ständigt köpa saker du glömt bort att du redan hade.
  • Du missar möten, betalningar eller andra viktiga åtaganden.
  • Du känner stress över stöket.
För vissa är det enkelt att organisera saker, data eller tid, men man har svårt att hitta utrymme i vardagen för att göra det. För andra kan uppgiften kännas överväldigande och vet inte var man börjar eller hur man gör.  Det finns tillfällen i livet när förutsättningarna ändras och vi har mindre tid eller energi över för det som måste göras, til exempel vid en flytt eller ändrade familjeförhållanden. Alla har sina speciella förutsättningar och lösningen är därför unik för varje uppdrag.

Hur vi arbetar

  • Första besöket är kostnadsfritt och vi diskuterar dina utmaningar och förutsättningar, och vilket resultat du förväntar dig.
  1. Vilka steg är nödvändiga för att nå önskat resultat? T ex inventering, rensning, sortering, bortforsling, strukturering, nya förvarings- och organiseringslösningar.
  2. Vad får det kosta? Budget bestäms av arbetets storlek och omfattning (det är ju skillnad på att organisera ett skrivbord eller ett helt garage) men även vilka steg vi ska vara involverade i och hur mycket arbete som kan utföras av dig själv. Vi behöver även sätta en budget om du vill ha förslag på nya förvaringslösningar.
  • Offert med tidsplan lämnas och efter godkännande startar arbetet enligt tidsplanen.
  • Efter arbetet är slutfört lämnas dokumentation med tips om nya goda vanor!

Just nu söker vi referensuppdrag till reducerade priser! 
Hör av dig till info@echoofgothenburg.se om du är intresserad eller känner någon som kan behöva ett handtag!

Vi är medlem i amerikanska NAPO (National Association of Professional Organizers) och certiferad deltagare i programmet "Fundamental organizing & productivity principles", NAPO University.

En professionell organisatör:

  • Arbetar med organisering och strukturering av saker, tid och data.
  • Har förståelse för betydelse av dina saker, din tid och din data och respekterar att vårt samarbete är privat. NAPO Code of Ethics är vår ledstjärna*.
  • Gör sig inte av med dina saker utan ditt medgivande. Vi hjälper dig att se vad du inte längre behöver, eller har slutat älska.
  • Ser till att saker som du inte längre behöver (eller älskar) får ett nytt hem, och slänger bara det som tjänat färdigt.
  • Har också som uppgift att lära för att du ska lägga grunden till en ny vana.
  • Tar inga överpriser. Tillsammans kommer vi överens om ambitionsnivån och din egen inbladning i organiseringsarbetet.
  • Använder i första hand befintliga förvarings- och organiseringslösningar, i andra hand föreslås nya.
  • Är inte här för att döma, bara för att hjälpa. Vi förutsätter att du inte börja rensa innan vi kommer, vi behöver den verkliga bilden av din utmaning.
  • Älskar att bringa ordning i kaos, ju stökigare desto bättre!

*NAPO Code of Ethics
The NAPO Code of Ethics is a set of principles that guides our professional conduct with our clients, colleagues, and community. Members of NAPO pledge to exercise judgment, self-restraint, and conscience in their conduct in order to establish and maintain public confidence in the integrity of NAPO members and to preserve and encourage fair and equitable practices among all who are engaged in our profession.
Clients
1. Working Relationships
I will serve my clients with integrity, competence, and objectivity, and will treat them with respect and courtesy.
I will offer services in those areas in which I am qualified and will accurately represent those qualifications in both verbal and written communications.
When unable or unqualified to fulfill requests for services, I will make every effort to recommend the services of other qualified organizers and/or other qualified professionals.
I will advertise my services in an honest manner and will represent the organizing profession accurately. 
2. Confidentiality
I will keep confidential all client information, both business and personal, including that which may be revealed by other organizers.
I will use proprietary client information only with the client's permission.
I will keep client information confidential and not use it to benefit myself or my firm, or reveal this information to others. 
3. Fees
I will decide independently and communicate to my client in advance my fees and expenses, and will charge fees and expenses which I deem reasonable, legitimate, and commensurate with my experience, the services I deliver, and the responsibility I accept.
I will make recommendations for products and services with my client's best interests in mind. 
Colleagues
I will seek and maintain an equitable, honorable, and cooperative association with other NAPO members and will treat them with respect and courtesy.
I will respect the intellectual property rights (materials, titles, and thematic creations) of my colleagues, and other firms and individuals, and will not use proprietary information or methodologies without permission.
I will act and speak on a high professional level so as not to bring discredit to the organizing profession.