Kopia av Mobilhuvud (1)

En professionell organisatör hjälper dig rensa när du har det rörigt hemma.

Att ha ordning och reda omkring sig ger inte bara bättre sinnesro. Att rensa och organisera kan också spara energi, tid och pengar!

Men även om jobbet är enkelt kan det vara svårt att hitta orken eller tiden. När förutsättningarna ändras, till exempel vid byte av bostad eller kontor, har vi ännu mindre tid över. Överfulla rum eller garderober kan kännas överväldigande och frågan var man ska börja röja eller hur man organiserar mest effektivt kan bli till hinder för att komma igång!

Om du känner igen dig i det här är det dags att anlita en "ordningskonsult" dvs en professionell organisatör:

  • Dina saker har tagit över garaget, rummet, garderoben, skåpen eller lådorna och du får inte längre plats.
  • Du känner frustration över ständigt stökiga och röriga garage eller garderober, och drömmer om att ha ordning och reda hemma.
  • Du känner stress över över röran, att aldrig hitta det du behöver eller att du ständigt köper saker du glömt bort att du redan hade.
  • Du har precis flyttat och innehållet i lådorna verkar aldrig hinna sorteras eller rensas. 
  • Du missar ofta bokade tider eller att betala räkningar i tid - att inte ha ordning på viktiga åtaganden gör dig osäker. 
  • Du har en känsla att viktiga papper och dokument göms och glöms bort i kaoset.

En ordningskonsult sorterar, rensar ut, organiserar, tidsplanerar. Hemmma och på företag.

Så här arbetar vi

  • Först och främst. Vi förstår att hjälpa människor i deras hem kräver förståelse och respekt. Läs mer om den professionella organsiatörens Code of Ethics nedan.
  • Första besöket är kostnadsfritt och vi diskuterar dina utmaningar och förutsättningar, och vilket resultat du förväntar dig.
  1. Vad behövs för att nå önskat resultat? Stegen som vi diskuterar är t ex inventera, sortera, rensa ut, forsla bort, organisera, planera förvaringslösningar.
  2. Vad får det kosta? Budget bestäms av arbetets omfattning men även vilka steg vi ska vara involverade i och hur mycket arbete som kan utföras av dig själv. En viss del av arbetet är berättigat till RUT-avdrag.
  • Efter det inledande mötet lämnas en offert med tidsplan och efter ditt godkännande startar arbetet enligt tidsplanen.
  • När arbetet är slutfört lämnas dokumentation med tips om nya goda vanor och överenskommelse om ev återbesök.

VI SÖKER REFERENSUPPDRAG I GÖTEBORGSOMRÅDET TILL FÖRMÅNLIGA PRISER. 

KONTAKTA OSS VIA MAIL ELLER TELEFON 0705 29 48 13 SÅ BERÄTTAR VI MER!

Vi är medlem i amerikanska NAPO (National Association of Professional Organizers) och certiferad deltagare i programmet "Fundamental organizing & productivity principles", NAPO University.

En professionell organisatör:

  • Arbetar med organisering och strukturering av saker, tid och data.
  • Har förståelse för betydelse av dina saker, din tid och din data och respekterar att vårt samarbete är privat. NAPO Code of Ethics är vår ledstjärna*.
  • Gör sig inte av med dina saker utan ditt medgivande. Vi hjälper dig att se vad du inte längre behöver eller tycker om.
  • Ser till att saker som du inte längre vill ha får ett nytt hem, och slänger bara det som tjänat färdigt.
  • Har också som uppgift att lära för att du ska lägga grunden till en ny vana.
  • Tar inga överpriser. Tillsammans kommer vi överens om ambitionsnivån och din egen inbladning i organiseringsarbetet.
  • Använder i första hand befintliga förvarings- och organiseringslösningar, i andra hand föreslår nya.
  • Är inte här för att döma, bara för att hjälpa. Vi förutsätter att du inte börja rensa innan vi kommer, vi behöver den verkliga bilden av din utmaning.
  • Älskar att bringa ordning i kaos, ju stökigare desto bättre!

*NAPO Code of Ethics
The NAPO Code of Ethics is a set of principles that guides our professional conduct with our clients, colleagues, and community. Members of NAPO pledge to exercise judgment, self-restraint, and conscience in their conduct in order to establish and maintain public confidence in the integrity of NAPO members and to preserve and encourage fair and equitable practices among all who are engaged in our profession.
Clients
1. Working Relationships
I will serve my clients with integrity, competence, and objectivity, and will treat them with respect and courtesy.
I will offer services in those areas in which I am qualified and will accurately represent those qualifications in both verbal and written communications.
When unable or unqualified to fulfill requests for services, I will make every effort to recommend the services of other qualified organizers and/or other qualified professionals.
I will advertise my services in an honest manner and will represent the organizing profession accurately. 
2. Confidentiality
I will keep confidential all client information, both business and personal, including that which may be revealed by other organizers.
I will use proprietary client information only with the client's permission.
I will keep client information confidential and not use it to benefit myself or my firm, or reveal this information to others. 
3. Fees
I will decide independently and communicate to my client in advance my fees and expenses, and will charge fees and expenses which I deem reasonable, legitimate, and commensurate with my experience, the services I deliver, and the responsibility I accept.
I will make recommendations for products and services with my client's best interests in mind. 

Vi jobbar gärna KONMARI inspirerat

Vi jobbar gärna efter KonMari metoden om det passar dig och uppgiften.

Marie Kondo är den japanska organiseringskonsulten som revolutionerat världen med sina metoder. Hon lär oss kosten att städa en gång för alla, för att aldrig mer behöva leva i ett prylkaos.

Om man vill göra en fullständig KonMari rensning är målet är att gå igenom samtliga tillhörigheter. Det finns beskrivet precis vilken ordning man ska ta sig an sina saker, där kläder och skor är första målet på vägen.

Tvärtom hur man brukar sortera och rensa förespråkar Marie Kondo att vi inte fokuserar på vad som ska slängas. Utan på vad vi faktiskt tycker om och vill spara, saker som "spark joy"!